~ Life Lessons Through Love,Strength,Hard Work,Friendship and Hope ~

Google+ Followers

Thursday, 15 November 2012

SALAM MAAL HIJRAH


assalamulaikum, salam maal hijrah, selamat tahun baru islam (^v^)/

alhamdulillah,syukur nikmat Allah s.w.t telah memanjangkan umur kita untuk teruskan kehidupan sehingga masuknya tahun baru islam skg ini,tahun 1434. sedikit sebanyak kita mengimbau kembali apa kebaikan dan keburukkan yg kita dah buat sepanjang setahun sebelum ni. xpe la,walau seburuk atau seteruk mana pun perbuatan yg dibuat itu,selagi masih bernafas cepat2 la kita berubah,bertaubat menuju ke jalan yang benar jalan yang diredhai Allah s.w.t. izah sendri x terlepas dari melakukan perkara yang tidak baik...xkisah la trsengaja or sengaja ke kan!oleh itu izah mohon maaf pd semua jika terkasar,terbuat slh or tersinggung perasaan sesiapa.izah bukanlah yang terbaik,tp izah berusaha melakukan yang terbaik diantara yang terbaik...erk faham ayat ni?izah pun cam confius..haha xkisah lah,tp korg fahamkan..weeee
sepanjang setahun sebelum ni,bnyk perkara yang izah belajar dan lalui..kata org pengalaman mengajar kita erti kehidupan!mmg betul...tp yg izah pasti 1 perkara, ssh senang izah berjaya lalui hasil dari berdikari.izah syukur ngn apa yang ada skg,wlupun xsesenang sprt mereka yg lain tp izah yakin ngn rezeki dan nikmat Allah s.w.t..janganlah kita raguinya kawan2.xpe la biarlah mereka nk pndg rendah or ckp apa2 psl kita...mereka tidak tahu ssh sng kita lalui cmne, betulkan?..hurm,yang penting bersyukur dan sntiasa berfikiran positif.izah selalu tanamkan semangat n sifat xputus asa pd dri, wlupun diri xsehebat mana..motivasikan diri izah,insyaallah suma yg buruk kita leh hadapi dgn tenang, yang buruk kita elakkan yang baik kita ikutkan!slg nasihat menasihati,slg menolong antara satu sama lain bgs untuk diri dan mereka yg ada disekeliling kita...
sebelum izah ttp cerita,izah minta pd kamu semua marilah kita sama2 berdoa bnyk2 mohon pertolongan Allah s.w.t agar bumi dan rakyat palestin dapat diberi pertolongan dan dpt menghentikan peperangan yang israel lakukan kepada rakyat palestin semua,kesian mereka..tak xdpt hidup aman damai ditanah sendri,mmg xbnyk yg kita dpt bantu mereka tp doa yang tidak pnh putus adalah jalan utama dalam mendapat pertolongan dari Allah s.w.t,bersyukurlah dgn apa yg kita dapat skg ni tp jgn sskali lupa mereka yg dlm kesusahan.

sekian.

Saturday, 10 November 2012

Berkawanlah...tapi

assalamualaikum,selamat petang ya (*~*)/

terasa lak nk update entry ptg2 cmni...hehe,so kisahnya tentang hidup berkawan!korg ada kawan?dah tentu la adakan...mustahil korg xde,cm rmi ngn x je.ok2 apa yg korg inginkan dlm berkwn?dalam memulakan setiap pengenalan?..hurm kebanykkn org yg nk brkwn mereka hnya fikir aslkan dpt je brkwn ngn ssorg tu kan,xkisah la cara apa pun smpaikan ilg keikhlasan n kejujuran dlm brkwn...kt cni izah nk kongsi ngn korg pngalaman izah brkwn ngn kwn2 selama ni!mcm2 org kte akan jmp n kenal ble brkwn...yg pelik,yg xnormal,yg xjujur,yg miang,yg gile sex,yg lurus,yg kasar..suma izah da pnh jmp!jgn xcaya...tp cayakan je la hehe.
mmg betul dr berkwn tu la leh terus jd hbgn yg serius sprt cinta..tp xsuma!izah plg sk brkwn..izah mmg pntgkan kwn dulu selain family pastu brulah ehem izah!heee...dr pengalaman izah kenal ngn mcm2 kwn ni la izah amik kesempatan skali ngn melihat dan tau jenis org2 skeliling izah ni cmne orgnya,pntg untk diri kte jgk sbnrnya wat cmni supaya kte xmudah diperdaya...so dlm brkwn tu jg la batas prgaulan elok2 ye,klu trslp lgkh kte pn leh terikut skali ngn perangai dorg yg xelok ni.izah manusia biasa yg xsempurna jgk,izah akui pnh terikut ngn bnd2 yg xelok ms dlm brkwn..tp izah cpt2 sdarkan diri n berubah...xslh berubah selagi sempat!tp benda penting izah nk tegaskan dalam ni ialah jujurlah ble brkwn,ikhlas la..bru la hbgn kwn brthn lm...bkn brkwn untk cr psngn cinta je kan!
kalau da kwin tu buatlah cara da kwin,kalau da brpsngn tu watlah cr da brpsngn...nk kwn xslh tp yg slh tu cara yg digunakan n tujuannya.jgnlah menggatal ye...ha,ag 1 bile da nama pun kwn jgn la beranggap kta akan melayan dy tu 24 jam je...nama pun kwn,da tentulah skali skala contact...n xperlu la smpai nk ngata kte itu ini ble diri x dilayan,kdg ssh nk duga org yg cmni...kalau dlm bahasa kasarnya syok sndri...kan astagfirullahalazim,kalau kwn yg -ve tu elakkan lah sebolehnya spaya kte xtrus trpengaruh jd -ve mcm mereka juga.

sekian...