~ Life Lessons Through Love,Strength,Hard Work,Friendship and Hope ~

Google+ Followers

Wednesday, 8 January 2014

Buang yang keruh, ambil yang jernih

Assalamualaikum,


Alhamdulillah...permulaan tahun baru 2014 yang baik untuk izah. walaupun banyak pahit dan cabaran dari tahun sebelum2 ni, Allah Maha Pengasih dan Pengampun, dapat juga izah teruskan hidup dan masih bernafas hingga hari ini..mudah2an dipermudahkan segala urusan izah akan datang. hidup izah adalah jenis seorang yg suka brkawan, tak suka cari musuh dan xsuka buat sakit hati org. izah lebih suka gembirakan orang sekeliling dari mmbuat orang mmbenci, yela..napelah kita perlu cari musuh..mengeratkan sillatulrahim tu amat dituntut dalam islamkan. janganlah ada musuh kawan2, sangat tidak elok begitu melainkan jika keadaan itu memaksa dan itu pun bkn kerana kte yg mnjadikan seseorang itu musuh.

Alhamdulillah..semalam izah dapat kembalikan semula persahabatan antara ex-izah dgn izah. sebabnya, setelah kami berpisah dlu..sejak dari tu kami tidak bertegur lagi, izah cuba untuk menjadi sahabatnya..cuba untuk berbaik dgnnya..tp dy xdpt trima, seolah2 membuat izah mcm musuh. izah faham jgk sbb mungkin kesan dari kami berpisah tu kan..tp kami brpisah cara baik dan dy trima pd mulanya. izah lebih suka berdamai dgn semua org dari membuat org tidak brtegur dgn kita, buat kita mcm musuh, ad benci dan bermasam muka...izah merendah diri untk menegur dy sekali lagi dgn tujuan baik,tidak bermaksud untuk ganggu hidup dy skrg..dan alhamdulillah, Allah buka pintu hatinya untk brdamai dan bersahabat semula dgn izah. kami skrg sbgi kawan sahaja xlebih dari itu kerana izah hormat hidup bahagia dy skrg.

Sebelum kami berdamai semalam, izah selalu melihat dy di fb sbb dy msh friend kt dlm fb izah cm kami xbrtgur hampir 2 tahun sehingga smlm, kami mnjadi kwn semula...izah terangkan kepadanya, kenapa sstgh orang len boleh mnjadi kwn baik wlupun slps putus kapel, tp tidak kami? izah bukan mncari musuh, izah senang dgn kawan2.tp sstgh org xleh trima bila trjadi perkara yg berkaitan dgnnya mcm ni. entahlah, hidup ni sebenarnya tak rumit, tapi kita sndri yg suka merumitkannya...kan elok berbaik sesama manusia.

sekian, wasalam

No comments:

Post a Comment