~ Life Lessons Through Love,Strength,Hard Work,Friendship and Hope ~

Tuesday 29 May 2012

BUKAN AKU TAK CINTA~QASH IRDINA

Sinopsis
Tengku Dania dan Zaharul Ashriq, ditemukan dalam situasi yang masing-masing tidak menduga. Pertemuan demi pertemuan itu buat hati saling terpaut. Buat perasaan saling terikat. Namun, jodoh Zaharul Ashriq sudah ditetapkan. Dia mahu dijodohkan dengan Elinawati Maria, anak kenalan ibunya. Seboleh mungkin dia membantah. Tapi, setegas itu juga ibunya memaksa.
“Awak sanggup buat apa saja untuk saya tak? Untuk cinta kita.”
Ya. Demi cintanya buat Zaharul Ashriq, Tengku Dania rela menjadi orang gaji di rumah kekasih sendiri. Tujuannya hanya satu. Hanya mahu mengambil hati kedua-dua ibu bapa Zaharul Ashriq sekali gus kesemua keluarga lelaki itu.
Saat hubungan semakin mekar mewangi, badai datang melanda. Farah Diana wujud menjadi dalangnya. Pinangan Zaharul Ashriq terpaksa ditolak Tengku Dania. Dia dibuang keluarga. Dia dibenci Zaharul Ashriq. Dia hilang segalanya sekelip mata.
“Saya cintakan awak sepenuh hati saya. Saya rela awak bencikan saya. Saya rela kalau awak tak cintakan saya lagi. Saya rela kalau awak tak mahu pandang wajah saya lagi. Tapi, jangan tinggalkan saya.”
Mampukah Tengku Dania menghadapi dugaan yang melanda? Siapa sebenarnya Farah Diana? Atas alasan apa Tengku Dania terpaksa menolak pinangan Zaharul Ashriq? Mampukah Tengku Dania kembali ke pangkuan keluarganya? Mungkin, inilah aturan Tuhan buatnya. Menjauh, bukan bermakna tidak sayang.
Korg da bli n baca novel kt atas ni?...klu lum g la bli cepat2 ye...xrugi bli cz jalan cerita dy mmg besh,bg i besh!seronok baca...mcm2 ekspresi n emosi i luahkan...haha,klakar pun ad tp xpe time suma emosi tu kuar org xnmpk pun! cz i baca kt dlm blik sorg2..haha,senyum sorg2..glak sorg2..nangis kompom sorg2!malu wooo klu org nmpk t..ehehe 

...................................................................................................................

Assalamualaikum,

Sebenarnya i adalah seorg yg x suka baca novel2 ni...bosan kot!bru baca ckit lum smpai separuh cite da stop xnk baca ag...huhu,sng ckp mmg xminat la!n i pun pelik nape la kwn2 i kemain sk ag baca novel,siap cerita sesama kwn psl cite novel tu!huhu...yg ag menariknya lelaki pun ad yg sk baca novel,erk! mst dlm ati ada taman tu..hahaha =)ha,klu i yg xsuka bc novel ni pun leh tbe2 lyn novel dy mst la maknenye jln cite ye beshkn,ye dak??hoho..tp kali ni i baca coz i sj je tbe2 gase nk try baca n coz i terlanjur da bli sbgai tanda support i kt kwn i yg empunya novel kat ats ni,nama dy 'Qash Irdina' kwn i ni mmg penulis novel part time...novel kt ats ni adlah novel ke-2 dr dy...skg ni dy ngh otw wat novel ke-3 lak!giler lah...tabik springggg jap!!haha...klu harapkan i tulis novel,memey xjadi novel la jwbnye..ntah ap2 la yg jd t!wakaka...
Korg tau x ms i bc novel ni i da mula fall in love ngn hero novel ni!hehe...giler caring,romantik abis,n mcm2 ag la..mmg cm ciri2 yg i suka la!malahan bkn i je kompom2 girl len yg bc pun cair bc..walawei!ahaks...kn bgs klu dpt boyfriend cmtu!wahhhh...blushingnya gase,huhu erm dan yg xleh blahnye i menangis sakan ms bc novel ni..hahaha,malu je cite kt org tp biar la peduli ap!hikhik...lalalala,hum korg bli tau n bc smpai abis!xrugi...muahx bye!

2 comments:

  1. jangan selalu baca novel,nnt muka naik jerawat..hehehe..kene tambah blushing la..lalala

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....xde la smpai cmtu u!huhu..agpn i bkn peminat novel so mmg jrg2 baca...hehe

      Delete