~ Life Lessons Through Love,Strength,Hard Work,Friendship and Hope ~

Google+ Followers

Saturday, 10 November 2012

Berkawanlah...tapi

assalamualaikum,selamat petang ya (*~*)/

terasa lak nk update entry ptg2 cmni...hehe,so kisahnya tentang hidup berkawan!korg ada kawan?dah tentu la adakan...mustahil korg xde,cm rmi ngn x je.ok2 apa yg korg inginkan dlm berkwn?dalam memulakan setiap pengenalan?..hurm kebanykkn org yg nk brkwn mereka hnya fikir aslkan dpt je brkwn ngn ssorg tu kan,xkisah la cara apa pun smpaikan ilg keikhlasan n kejujuran dlm brkwn...kt cni izah nk kongsi ngn korg pngalaman izah brkwn ngn kwn2 selama ni!mcm2 org kte akan jmp n kenal ble brkwn...yg pelik,yg xnormal,yg xjujur,yg miang,yg gile sex,yg lurus,yg kasar..suma izah da pnh jmp!jgn xcaya...tp cayakan je la hehe.
mmg betul dr berkwn tu la leh terus jd hbgn yg serius sprt cinta..tp xsuma!izah plg sk brkwn..izah mmg pntgkan kwn dulu selain family pastu brulah ehem izah!heee...dr pengalaman izah kenal ngn mcm2 kwn ni la izah amik kesempatan skali ngn melihat dan tau jenis org2 skeliling izah ni cmne orgnya,pntg untk diri kte jgk sbnrnya wat cmni supaya kte xmudah diperdaya...so dlm brkwn tu jg la batas prgaulan elok2 ye,klu trslp lgkh kte pn leh terikut skali ngn perangai dorg yg xelok ni.izah manusia biasa yg xsempurna jgk,izah akui pnh terikut ngn bnd2 yg xelok ms dlm brkwn..tp izah cpt2 sdarkan diri n berubah...xslh berubah selagi sempat!tp benda penting izah nk tegaskan dalam ni ialah jujurlah ble brkwn,ikhlas la..bru la hbgn kwn brthn lm...bkn brkwn untk cr psngn cinta je kan!
kalau da kwin tu buatlah cara da kwin,kalau da brpsngn tu watlah cr da brpsngn...nk kwn xslh tp yg slh tu cara yg digunakan n tujuannya.jgnlah menggatal ye...ha,ag 1 bile da nama pun kwn jgn la beranggap kta akan melayan dy tu 24 jam je...nama pun kwn,da tentulah skali skala contact...n xperlu la smpai nk ngata kte itu ini ble diri x dilayan,kdg ssh nk duga org yg cmni...kalau dlm bahasa kasarnya syok sndri...kan astagfirullahalazim,kalau kwn yg -ve tu elakkan lah sebolehnya spaya kte xtrus trpengaruh jd -ve mcm mereka juga.

sekian...

No comments:

Post a Comment