~ Life Lessons Through Love,Strength,Hard Work,Friendship and Hope ~

Google+ Followers

Wednesday, 16 November 2011

Tips untuk korg yg selalu " MARAH@PANAS BARAN "


Salam suma,
korg suma selalu x gase nk marah je??atau cpt tersentap je??emosi lbh...hehe,sampaikan nk brtukar wane hijau cm hulk hogan!haha..sng kata xleh ad silap ckit la msti nk marah gak walaupun hal kck je...hurm, klu ad gase cmtu baik korg ikut tips yg ak nk bg ni cz ak pun tergolong dlm org yg selalu nk marah jek!so, jom lah sama2 kte follow tips kt bwh ni untuk kebaikkan bersama:-

1. Istighfar
2. Senyum
3. Melihat cermin (masa marah tu, terus tengok cermin. Cantik tak muka korg masa tgh marah
tu?)hehe..
4. Lambatkan tindak balas dan tarik nafas. Oksigen akan tenangkan fikiran kte
5. Anggap perbuatan dia tidak sengaja dan terus ta'awuz (auzubillah..)
6. Banyakkan minum air
7. Ambil wudhuk
8. Tukar tempat(dari tgh berdiri,trus lah duduk klu xpun baring trus pun bleh)
9. Pecahkan rutin harian(wat aktiviti len slain dr yg biasa korg wat slalu)
10. Lepaskan (cth : exercise, riadah,main game)
11. Jaga pemakanan (orang yang suka makan daging merah cepat marah)
12. Memaafkan orang lain
13. Ingat mati
14. Dukung bayi

15. Makan coklat(cz coklat dipercayai bleh menenangkan jiwa menjadi rilex@tenang)


P/s :- Selamat mencuba, dan selamat beramal!hehe..

2 comments:

  1. ko dgr lg malique n najwa..mst ko senyup j..aaha

    ReplyDelete
  2. lagu ap dorg nyanyi tu?huhu...bg tajuk ckit,biar ak search

    ReplyDelete